Strona główna » Google Analytics dla początkujących.

Google Analytics dla początkujących.

Jeśli chcesz rozbudować swoją stronę o nowe możliwości, skorzystaj z Google Analiytics. Jest to darmowe narzędzie, które jest udostępnione przez Google. Darmowe, nie znaczy gorsze – narzędzie jest bardzo rozbudowane. Poprzez swój system zbierania danych użytkowników, pozwala nam śledzić ruch naszej strony internetowej, który możemy przeanalizować i wyciągnąć wnioski czy nasze działania są trafne i czy przyniosą nam jakiekolwiek efekty. Nadal nie wiesz jak z niego korzystać? Zobacz od czego zacząć. 

Jak działa? 

Google Analitycs zbiera dane użytkowników, którzy wchodzą na nasze strony www, które potem możemy przerobić w gotowe lub zrobione przez nas raporty. W raportach znajdują się między innymi takie dane jak: 

  • skąd odbiorcy do nas przyszli, czyli poprzez wyszukiwanie czy poprzez wpisanie naszej strony w przeglądarkę,
  • w jakim miejscu przebywali wchodząc na stronę, 
  • z czego wchodzili, czyli np. z przeglądarki, 
  • co robili na naszej stronie, w jakie podstrony wchodzili, co przeglądali,
  • średni czas trwania sesji i odsłon, 
  • oprócz tego, proponuje nam informacje o danych demograficznych – wieku i płci oraz wiele więcej szczegółowych informacji,

Podział na raporty

Narzędzie dzieli się na poszczególne segmenty raportów, jakimi są:
Raporty w czasie rzeczywistym – ilość użytkowników, którzy aktualnie znajdują się na stronie internetowej, źródła wizyt i ich lokalizacji oraz treści jakie czytają
Odbiorcy – informacje o ruchu, liczbie użytkowników, sesjach, odsłonach, średni czas sesji
Pozyskiwanie – informacje o źródłach ruchu na naszej stronie
Zachowanie – które strony są najczęściej odwiedzane, ile użytkownicy przebywają na poszczególnych stronach
Konwersje – jaki przychód generuje nasza strona, wskazuje ilość połączeń telefonicznych, wysłanych formularzy, wejść na konkretną stronę

Wykorzystaj Analytics


Nie wiesz jak pozyskać nowych odbiorców? Jakie treści będą odpowiednie? Poprzez przeanalizowanie raportów, przeprowadzisz ocenę i interpretację zaangażowania użytkowników na Twojej stronie. Zobaczysz jakie treści są dla nich najbardziej interesujące, dzięki czemu będziesz mógł stworzyć nowe treści, ulepszyć swoje kampanie marketingowe i stworzyć wiele nowych działań, które pozwolą Ci na pozyskanie zaangażowanych użytkowników.

Przewodnik po Analytics

Jeśli nie wiesz jak użyć Analytics, Google zadbał o stworzenie prostego przewodnika, który Ci w tym pomoże. Możesz używać go w dowolnym momencie, kiedy tylko zechcesz. Zachęcamy do sprawdzenia wszystkich funkcji narzędzi.