Kolory w logo i na stronie
Kolory, których używamy przy tworzeniu logo dla danej firmy powinny być w jakiś sposób powiązane z usługami czy produktami, które przedsiębiorstwo dystrybuuje bądź usługi, które wykonuje. Jest to bardzo ważne, ponieważ już taka podstawowa rzecz jak kolory już wpływają na naszą psychikę i zachęcają nas lub zniechęcają do dalszego korzystania z serwisu.
Psychologia kolorów
Warto podczas procesu tworzenia, dowiedzieć się jaka jest grupa docelowa, ponieważ dla każdej powinny zostać użyte inne tak aby jak najlepiej je dopasować. Bardzo przydatna w tym celu jest psychologia kolorów, dzięki niej możemy na podstawie cech poszczególnych grup targetowych można dopasować kolory, których chcemy użyć. Każdy kolor wywołuje w nas zupełnie inne emocje i budzi różne skojarzenia dlatego nietrafione kolory mogą nas zrazić do zakupów. Psychologia kolorów jest również ważna przy projektowaniu wnętrz biurowych.

Kolory a neuromarketing
Dopasowane kolory są w stanie zatrzymać na stronie dłużej odwiedzającego i w pewien sposób zmanipulować potencjalnego klienta. Poszczególne barwy wywołują w nas konkretne odczucia, np. barwy ciepłe dużo bardziej nas motywują do zakupów cz do skorzystania z usług, niż barwy zimne.
Znaczenie poszczególnych barw
Kolor niebieski symbolizuje harmonię, poczucie pewności i wywołuje zaufanie, natomiast zmniejsza apetyt. Używany często w firmach IT, firm z branż medycznych czy bankach.
Kolor czerwony najbardziej zwraca naszą uwagę, przez co jest bardzo często wykorzystywany w marketingu. Wywołuje w nas poczucie natychmiastowości, zachęca do zakupów pod wpływem impulsu.
Kolor zielony kojarzy się z naturą, wolnością i nadzieją. Wywołuje u nas poczucie bezpieczeństwa, relaksuje nas. Sprawdzi się dobrze u marek, które mają produkty naturalne, ekologiczne. Dobrze również sprawdzi się również w branży medycznej.
Kolor żółty reprezentuje młodość, optymizm oraz kreatywność, również bardzo zwraca naszą uwagę. Może wywoływać skrajne emocje, więc raczej lepiej sprawdza się jako akcent niż jako główny kolor.
Kolor pomarańczowy bardzo nas zachęca do zakupów. Budzi w nas ciepło i entuzjazm. Trzeba jednak uważać aby nie wybrać odcienia zbyt ostrego i jaskrawego, ponieważ możemy uzyskać odwrotny efekt i klienta zniechęcić.
Kolor biały symbolizuje czystość, doskonałość, uczciwość. Może reprezentować początek czegoś nowego.
Kolor czarny to elegancja, siła ale i pewna tajemniczość. Kojarzy się z luksusem. Powoduje silne emocje. Trzeba z nim uważać, ponieważ kojarzy się również ze smutkiem i śmiercią.

Podsumowanie
Dobór kolorów jest niezwykle istotny, warto dopasować kolory do grupy docelowej, rodzaju swojej działalności. Odgrywa większą niż mogłoby się nam wydawać. Wykorzystując odpowiednie kolory możemy odnieść większy sukces.